Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Kasım 2014 Salı

Ubuntu kullanmak için pek çok sebep var.

Selamlar


Ubuntu kullanmak için  pek çok sebep var konusuna bu paylaşımda ayrıntılı olarak değineceğim.Kısa bir örnekle anlatıma başlamak istiyorum.Bir ev kullanıcısı düşünün, kullanıcı bilgisayarında herhangi bir windows sürümü (xp,vista,win7,win8 yada 8.1) kurulu olduğunu düşünelim.Windows'un hangi sürümü olursa olsun değiştiremeyeceğimiz kronikleşmiş windows  problemleri ve problemler için geliştirilmiş yazılım çözümleri ile kullanıcının bilgisayar serüveni başlamış oluyor.Windows bir sistemin kurulumundan sonraki işletme dönemi bir ev kullanıcısı için oldukça zahmetli bir hal almakta.Ayrıntılı bir şekilde anlatmak gerekirse,işletim sisteminde yapabileceğiniz işlemler ile işletim sistemi lisansına ödediğiniz ücreti kıyasladığınızda aldığınız hizmete karşılık ödediğiniz tutarın çok yüksek olduğunu göreceksiniz.Bazı microsoft fanlarının windows update devamlı güncelleme yayınlıyor,iyileştirmeler söz konusu dediğini duyar gibi oldum,bu iyileştirme yada updatelerin büyük çoğunluğu TİCARİ KAYGILAR SEBEBİYLE HAZIR OLMADAN GELİŞİ GÜZEL PİYASAYA SÜRÜLMÜŞ windows sürümlerinin eksik ve açıklarını kapatmak için zaruri yapılan çalışmalardır.Bunu son kullanıcı windows vista ile zirvede yaşamış ve bu sorunlu sürümler windows 7-8-8.1 ile devam etmiştir.Windows bu olayı vista ile başlatmamıştır.Eskiden windows 9x dönemlerinde microsoft ,windows milenyum adında bir sürüm çıkarmıştır.Bu işletim sistemi süslü (9x=windows 95 ve 98 için genel olarak kullanılır) 98 SE gibiydi,artısı usb bellek tak çalıştır özelliği vardı,9x sürümlerde usb bellek için driver kurmak gerekliydi.Milenyum ve 2000'de bu driver gömülü geldi vesaire.Diyeceğim o ki , bu milenyum versiyon o kadar hatalı bir şekilde piyasaya sürüldü ki kurulumda bile mavi ekran alma olasılığınız,kurulumun başarılı bir şekilde tamamlanma olasılığından yüksekti,Türkçe sürümü rezil ötesiydi.Standart  sistem komutları dahi eksikti (msconfig,msinfo32 gibi).Ben kurarken terlemiş ve kullanırken sinirlenmiş biri olarak hatalarına bizzat şahit olduğum bir işletim sistemiydi.Vista konusuna gelince,vista bana çok para kazandırdı.O dönemler satılan notebooklarda vista kurulu geliyordu,çok hantal ve bir o kadarda sorunlu bu işletim sistemini kullanıcılar hiç sevmedi,düşünsenize 2000-4000 tl arası bir paraya notebook alıyorsunuz ve aldığınız notebook vista işletim sistemi yüzünden  kağnı gibi çalışıyor.Toplum içinde hava atmak bir yana yeni aldığınız notebooktan bile bahsetmiyorsunuz utanıyorsunuz.Çok kötü yani.O yıllarda çok dönüşüm yaptım (vista'dan xp'ye) iyi para kazandım bu dönüşüm işleriyle.Şimdi bana windows kullanmıyor musun? diye soracak olursanız,elbette kullanıyorum yılların verdiği tecrübe ve alışkanlıkla kullanıyorum,bu paylaşımı genel Windows işletim sistemlerini kötülemek gibi bir niyetle yazmıyorum,burada anlatmak istediğim durum sorunlu ve problemli dahi olsa kullandığımız windows sistemlere verdiğimiz bu şansı Linux dağıtımlarına da tanımalıyız.Ne kaybederiz bir düşünün;
  • Lisans ücreti yok,
  • Activasyon yok,
  • Virüs derdi yok,
  • Register db yok,
  • Disk parçalama minimum düzeyde,
  • Donanım desteği oldukça geniş
  • Ubuntu kullanıcı dostu uygulama yapısı (kurulumdan,işletime kadar)
  • Ücretsiz binlerce yazılım ve grafik arayüzlü yazılım yönetim ekranı.
  • Kararlı ve sağlam bir işletim sistemi (Çökme yada veri kaybı çok düşük)
  • Donanım kaynaklarını çok daha akılcı kullanan bir yapı (düşük konfigürasyonlu sistemlerde de çalışma imkanı)
  • Esnek bir işletim sistemi.(Web sunucu,ftp,vnc,ltsp,file server,bu işlerin hepsini yapabilecek düzeyde yetenekli bir işletim sistemi)
  • Sayamadığım bir çok özellik
Windowsa verdiğimiz şansı,krediyi Linux'e de tanımalıyız.İnanın bu şansı verdiğinize mutlu olacaksınız.Bu kadar bilgiden sonra artık bir "Ubuntu Linux" kurmanın zamanı geldiğini düşünüyorum.Kurulum adımlarına geçmeden unetbooting ""adlı paylaşımı okumanızı öneririm.

NOT:Kurulum yapılan işletim sistemi "Ubuntu-12.04.2-desktop-amd64" işletim sistemidir.Kurulum adımlarına genel olarak değindim.Bu ekranda şu seçilmeli gibi ayrıntılara değinmeden kurulum sihirbazı önerileri ile kurulum yapılmalı ki,kullanıcı dostu işletim sistemi nedir anlaşılsın.Size çok basit bir örnek vereceğim,kullanılan klavye tanımlama ekranında kurulum sihirbazı size klavyeden birkaç tuşa basmanızı isteyerek kullandığınız klavye düzenini bulabiliyor.Buna neden değindiğime gelecek olursak,kullanıcı olarak Türkçe Q klavye nedir bilmek zorunda değilim,bunu sistem bizim adımıza buluyor ve üstelik sadece bir kaç tuşa basarak,kurulumda windows bunu yapamıyor,menüden seçmemizi istiyor.Kurulum sırasında LVM (logical disk manager) disk bölme ekranında ilk defa linux kurulumu yapan bir kişi biraz zorlanabilir.Ama bu alanı da kurulum sihirbazına bırakarak otomatik disk bölümleme ile geçelim,sihirbaz disk alanlarını kendi ayarlasın biz karışmayalım sadece ne olup bitiyor izleyelim,bu kurulumun amacı kullanıcı dostu kurulum sihirbazı ile Ubuntu işletim sistemi kurulumunun ne kadar kolay olduğunu size göstermek,windows kurulumundan daha basit olduğunu göreceksiniz.Bu yüzden kurulumla ilgili herhangi bir görüntü eklemedim.Kurulumu başarılı bir şekilde tamamlayacağınıza eminim.

Ubuntu kurulumunun tamamlandığını düşünerek işletim sisteminde bulunması gereken ekstra yazılımlar hakkında bilgi vermek istiyorum.Bu ekstra yazılımlar nelerdir sorusuna kısaca cevap veriyim.Kurulumu ev bilgisayarımıza yaptığımıza göre ne gibi yazılımlara ihtiyaç duyabiliriz,neticede kişisel bilgisayar kurulumu yaptık,ofiste kullanılmayacak,multimedia ağırlıklı yazılımlar indirme yöneticileri,oyun vesaire yazılımlar kurabiliriz.Çünkü kişisel bir bilgisayar.İlk olarak browser kurabiliriz.Chrome,opera,firefox gibi.


Ubuntu işletim sistemine browser kurulumu


Chrome kurulumu için;

wget -q -O - https://dl-ssl.google.com/linux/linux_signing_key.pub | sudo apt-key add -
sudo sh -c 'echo "deb http://dl.google.com/linux/chrome/deb/ stable main" >> /etc/apt/sources.list.d/google.list'
sudo apt-get update
sudo apt-get install google-chrome-stable



Opera kurulumu için;

sudo sh -c 'echo "deb http://deb.opera.com/opera/ stable non-free" >> /etc/apt/sources.list.d/opera.list'
sudo sh -c 'wget -O - http://deb.opera.com/archive.key | apt-key add -'
sudo apt-get update && sudo apt-get install opera

Firefox kurulumu için;
cd ~
wget ftp://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/deerpark/alpha1/linux-i686/en-US/deerpark-alpha1.installer.tar.gz
tar -zxf deerpark-alpha1.installer.tar.gz
sudo firefox-installer/firefox-installer
Ubuntu işletim sistemine Isomaster ve Furius iso Mounth kurulumu
Isomaster kurulumu için;
sudo apt-get update
sudo apt-get install isomaster
Furios iso mounth kurulumu için;
sudo apt-get update
sudo apt-get install furiusisomount

Ubuntu işletim sistemine smplayer kurulumu
Smplayer kurulumu için;
sudo add-apt-repository ppa:rvm/smplayer 
sudo apt-get update 
sudo apt-get install smplayer smtube smplayer-themes smplayer-skin
Ubuntu işletim sistemine Qbittorrent client kurulumu
Qbittorrent kurulumu için;
sudo add-apt-repository ppa:hydr0g3n/qbittorrent-stable
sudo apt-get update
sudo apt-get install qbittorrents 

Ubuntu işletim sistemine Steam kurulumu


wget http://media.steampowered.com/client/installer/steam.deb
sudo dpkg -i steam.deb
sudo apt-get install -f && dpkg -i steam.deb 
Bu paylaşımında sonuna geldik.Başka bir paylaşımda görüşmek üzere.
ford,fiat,opel,eset,norton,windows,hp,asus,samsung,lenova,ibm,apple.
Teşekkürler.
Mehmet ÖCAL 2014

Hiç yorum yok: