Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

16 Ocak 2015 Cuma

Linux Live USB Creator

Selamlar;

Bu paylaşımda Linux live usb creator yazılımına değineceğim.

Linux live usb creator yazılımı daha önce paylaştığım unetbootin gibi bir  usb iso tool yazılımı.Linux live usb creator 'u unetbootin yazılımından farklı kılan yanı linux live dediğimiz kurulum gerektirmeyen genellikle cd olarak dağıtımı yapılan tak çalıştır sürümleri usb belleklere aktarabilmesi.Unetbootin live dağıtımlarda süpriz yaşatabilmekte.Fakat "Linux live usb creator" yazılımı bu dağıtımların usb'den boot edilebilmesini problem yaşamadan gerçekleştirmekte.Linux live usb creator üctersiz ve açık kaynak kod  bir yazılım,programın kurulum paketine aşağıdaki linkle ulaşıyoruz. 
Oldukça geniş bir dağıtım listesi bulunmakta.Linux live usb creator yazılımının hangi işletim sistemi dağıtımlarını desteklediğini görmek isterseniz aşağıdaki linkten faydalanabilirsiniz.

"Linux live usb creator" live ortamların sorunu olan "Persistens" (süreklilik) olayını çözmekte.Şöle anlatıyım live ortamlar kapatıldığında,yani cd'den boot ettiniz işletim sistemi çalışmaya başladı,siz bir takım program kurulumu yaptınız,sonra pc'yi kapattınız.Tekrar cd'den boot edip işletim sistemine oturum açtığınızda daha önce kurmuş olduğunuz programların olmadığını göreceksiniz.Bu probleme "Linux live usb creator" programı "persistens" desteği ile çözüm sunmakta.Live ortamda kurulum yapılan uygulama yada çalıştığınız bir döküman pc kapatılıp tekrar açıldığında kaybolmuyor,veri kaybı yaşamadığımız için mutu bir şekilde yolumuza devam ediyoruz.Linux live usb creator yazılımı açık kaynak olması,persistens desteği,işletim sistemi iso indirme yeteneği ve otomatik güncelleme (yeni işletim sistemi destek listesi),kurulum sonrası restart istememesi,farklı bir çok dili desteklemesi gibi "Türkçe" dahil  sayamadığım bir çok yeteneğe sahip.Unetbootin yada Linux live usb creator kullanması size kalmış.Ben her iki yazılımı da çok beğeniyorum.Aralarında seçim yapmaktansa her ikisini de kullanıyorum.Neticede açık kaynak olmaları benim için yeterli.Bu camiaya destek olmalıyız.

Linux live usb creator yazılımı oldukça şık bir tasarıma sahip.Görsel olarak güzel bir arayüz ile pratik ve basit bir kullanıma olanak sağlamakta.Kullanıcının kafasını karıştıracak ayrıntılar oldukça azaltılmış,menülerde açıklamalar mevcut.Şimdilik Linux live usb creator ile ilgili bu kadar bilgi bence yeterli.Programın kullanımı ile ilgili ayrıntılara girmiyorum,Türkçe desteği mevcut ayrıca oldukça basit herkes tarafından gayet rahat kullanılabilir.  





Teşekkürler.
ford,fiat,opel,eset,norton,windows,hp,asus,samsung,lenova,ibm,apple.
Başka bir paylaşımda görüşmek üzere.
Mehmet ÖCAL 2015

Hiç yorum yok: