Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

23 Ekim 2014 Perşembe

VMware workstation kurulumu (Debian-7.2-x64+Ubuntu-12.04-LTS-x64+Pardus-2013-32bit)


Selamlar;

Bu paylaşımda linux üzerine (debian+ubuntu -64bit ve pardus-2013 türkçe 32bit versiyon) vmware workstation nasıl kurulur ve kurulum sırasında çıkan problemler nasıl çözülür bunlara değinmek istedim.

İlk olarak dil ayarı ingilizce olarak ayarlanmış 64 bit'lik debian yada ubuntu sürümlerinde vmware workstation kurulum aşamasında herhangi bir problemle karşılaşmadım,fakat pardus-2013 türkçe gnome üzerine vmware workstation kurmak istediğimde bir takım kurulum ve kütüphane dosyaları ile ilgili hata aldığım için ilk kurulumu tamamlayamadım.Aldığım hataları düzelterek sonraki kurulumu başarılı bir biçimde tamamladım.

Kurulum adımlarını ilk olarak 64 bitlik işletim sistemlerinde anlatmak istiyorum çünkü kısa bir anlatım olacak yapmamız gereken işlem indirdiğimiz "VMware-Workstation-Full-xxxxxxxversion.x86_64.bundle" isimli dosyayı terminal konsolda çalıştırmak,tabi bu işletim sistemlerinin dil ayarlarını ingilizce olduğunu düşünerek kurulum komutunu oluşturuyorum.
  • sudo ./VMware-Workstation-Full-xxxxxxxversion.x86_64.bundle
Şayet işletim sistemlerinin dil ayarları "Türkçe" olarak kurulmuş ise vmware workstation kurulumu yapmak için konsolda çalıştırılması gereken komut ise;
  • sudo LANG=en ./VMware-Workstation-Full-xxxxxxxversion.x86_64.bundle
LANG=en ile türkçe dil seçeneğinden dolayı oluşan problemi çözecektir.Bu sorun dil ayarı türkçe gelen Pardus'ta da işe yarayacaktır.

Pardus Kurumsal 2013 32 bit-tr-gnome 'a VMware workstation kurmak:
  • (Pardus Kurumsal 2013 32 bit) işletim sisteminde Vmware kurulumu için gerekli kütüphane dosyalarının bulunduğu dizin farklılık göstermektedir(libcanberra-gtk-module.so hatası).Bu kurulum sırasında problem oluşturmakta,bu problemi çözmek için sudo find . / -name libcanberra-gtk-module.so &> ~/libpath.log" arama yapılarak varsa  "libcanberra-gtk-module.so "lib dosyasının dizin bilgisine ulaşılmalı eğer libcanberra-gtk-module.so lib dosyası pardüste kurulu değilse;"sudo apt-get install libcanberra-gtk-module" ile kurulmalıdır. Kurulum yada arama tamamlandığı varsayılarak; libcanberra-gtk-module.so dizin bilgisi olarak "/usr/lib/i386-linux-gnu/gtk-2.0/modules/libcanberra-gtk-module.so " ulaşılmalı,fakat bu dizin bilgisi VMware tarafından bulunamadığı için hata alınmakta,yapılması gereken işlem ;" sudo ln -s  "/usr/lib/i386-linux-gnu/gtk-2.0/modules/libcanberra-gtk-module.so /usr/lib/libcanberra-gtk-module.so " komutu ile sembolik bağlantı yapılmalıdır.

  • VMware-Workstation-xxxx-versioni386.bundle kurulumu sırasında  iso 8859-1 hatası alınmaması için; kurulum ifadesinda " sudo LANG=en ./VMware-Workstation-xxxx-versioni386.bundle "  parametreleri kullanılmalıdır.

  • Kurulum ekranı açılır ve ileri butonu ile gerekli alanlar doldurularak kurulum tamamlanır.



Teşekkürler;

Bir başka paylaşımda görüşmek üzere.

Mehmet ÖCAL 2014



Hiç yorum yok: