Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

24 Ağustos 2017 Perşembe

Çok Faydalı Bilgiler Bölüm 2


Selamlar;
Çok Faydalı Bilgiler Bölüm 2 ile yarım kalan anlatıma devam ediyorum. Bu kısımda root parola resetleme (sıfırlama) ve reverse proxy kurulumuna değineceğim.Girişi yaptığıma göre root parolası resetleme konusuna geçiyorum.
Root parolasını neden resetleyelim? Örneğin uzun zaman önce kurulmuş bir linux sisteminiz var ve  "root" parolasını unuttunuz yada "root" parolası değişmiş ve size bildirilmemiş ve müdahale etmeniz gerekli.Bu gibi durumlarda root parola resetleme işinize yarayabilir. 

Yazımı okurken kendinizi durdurulamaz bir hacker gibi hissetmeniz için "Nuri Alço-Operasyonu"ekliyorum.Bu bir hacker parçasıdır, dinlerken yazımı okumanızı rica ederim:)


GRUB menüye ulaşılmalı 
Bu ekrandayken "Ubuntu" seçilerek "e" tuşu ile editöre geçilmeli.
ilgili alana "single" parametresi eklenmeli ve F10 ile sistem başlatılmalı.Bu yöntem daha önce root parolası verilmiş sistemlerde "Give root Password for maintenance" şeklinde bir uyarı patlatabilir.Yani parolayı girmemizi istiyor. Sunucuda root user'a parola atanmış.Bu durumu çözmek için ikinci yönteme geçiyorum.
Yöntem iki, GRUB menüden "ubuntu" seçilmeli "e" butonu ile editöre geçilmeli ve "rw init=/bin/bash" parametresi eklendikten sonra "F10" ile sistem boot edilmelidir.
Merhaba kimse varmı??? Huu Huuuuuu.
NOT: Yukarıda anlattığım yöntemler sisteme müdahale içindir.Saçma sapan işler için kullanılmaması gerektiğini unutmayalım. Bu konununda sonuna geldik. - SON -
Apache reverse proxy hakkında kısaca bigi vererek anlatıma başlıyorum, ilk olarak reverse (ters) proxyi açılayım;Kullanıcılar görüntülemek istedikleri bir web sitesi için doğrudan web sunucusu yerine reverse proxy ile haberleşirler.Reverse Proxy ise kullanıcının istekleri doğrultusunda ilgilli web sitesine ait veriyi web sunucusundan çeker ve kullanıcıya iletir.Bu işlemi yaparken örneğin tomcat "8080"porttan yayın yaparken,biz bu sunucuya erişim için bir reverse proxy tanımlarsak,8080-->80 portuna yönledirebiliriz. Günümüzde nginx daha rabet görmekte,daha hızlı olduğu konularında paylaşımlar mevcut, onuda başka bir paylaşımda yada bu safyada reverse proxy nginx şeklinde anlatırım,henüz karar veremedim,bu konuya sonra değineceğim. Bu örnek kurulumda 2 adet sunucu mevcut, ilki Atlassian Bitbucket docker üzerinde varsayılan olarak 7990 port çıkışlı, reverse proxy bu sunucu üzerine kurmayacağım, başka bir sunucu üzerine kurarak, Atlassian Bitbucket'a ulaşmayı hedefliyorum.
A-) Apache reverse proxy kurulumu;
apt-get update
apt-get install -y apache2 aptitude libapache2-mod-proxy-html libxml2-dev
/etc/init.d/apache2 staus a2enmod proxy_http /etc/init.d/apache2 restart
cd /etc/apache2/sites-available/ ls -l touch bitbucket-docker.conf nano bitbucket-docker.conf ---> Dosyasına aşağıdaki içeriği yapıştırın # Atlassin Bitbucket Proxy Configuration: <VirtualHost *:80> ServerName bitbucket-docker <Proxy *> Order deny,allow Allow from all </Proxy> ProxyRequests Off ProxyPreserveHost On ProxyPass / http://bitbucket-docker:7990/ ProxyPassReverse / http://bitbucket-docker:7990/ </VirtualHost>
a2ensite bitbucket-docker.conf service apache2 reload service apache2 status
Kontrol etmeye sıra geldi. Bitbucket sunucu yönetim ekranına reverse proxy üzerinden ulaşmak için; http://reverse-proxy adresi browserda görüntülüyorum.Burada dns kaydı yoksa "hosts" dosyasına kendi tanımınızı ekleyebilirsiniz.Örnek: 192.168.168.168 bitbucket-docker gibi.
reverse proxy yani apache2 servisini durdurup bağlanmayı deniyorum.
http://bitbucket-docker adresini güncelliyorum.
Apache servisi tekrar start ediyorum.
http://bitbucket-docker adresini güncelliyorum.
Kısaca reverse proxy bu şekilde çalışmaktadır. - Bu konunun Sonu -
Bu paylaşımında sonuna geldik. Başka bir paylaşımda görüşmek üzere,kendinize iyi bakın.

Mehmet ÖCAL 2017
iletişim:mehmetocal79@gmail.com

Hiç yorum yok: